Moje Vánoce

Vánoční prázdniny 2020 začaly už v sobotu 19.12. V neděli jsem měla narozeniny, takže jsme měli oslavu. V pondělí a úterý jsem ještě dodělávala nějaké druhy cukroví a v úterý jsme také zdobili stromeček. 24.12. dopoledne jsem mamce pomáhala smažit řízky a kapra. Během dne jsme všichni sledovali pohádky. Odpoledne jsme se celá rodina šli projít a zašli jsme na hřbitov zapálit svíčku. Po návratu z procházky jsme prostřeli stůl, převlékli jsme se a šli jsme večeřet. Po večeři jsme si rozbalili dárky a pak jsme celý zbytek večera opět sledovali filmy. Největší radost mi udělalo asi nové kolo a mobil. Další dny jsem nic moc zajímavého nedělala, měli jsme mít badmintonové soustředění, ale kvůli koronaviru se zrušilo. Na Silvestra jsme odpoledne připravovali nějaké jednohubky a hráli jsme společenské hry. Večer jsme sledovali oslavy Nového roku v jiných státech, např.v Austrálii v Sydney nebo ve Spojených arabských emirátech v Dubaji. V roce 2020 jsme jeli 1.ledna na horu Říp, a tak jsme se rozhodli, že letos pojedeme na Milešovku. Cesta nahoru byla namrzlá a strašně to klouzalo, takže po tom, co jsme několikrát spadli, jsme se rozhodli, že pojedeme zase na Říp, protože není tak prudký. Také se to klouzalo, ale ne tolik. Zbytek prázdnin jsem strávila doma. Vánoce jsem si užila.

Kateřina Hermanová

21.12.2020 – V pondělí začaly vánoční prázdniny. Hned ráno jsem šla k babičce, abychom upekly vánočku. Vánočka se tedy hodně povedla a z toho jsme měly velkou radost. S mamkou jsme po obědě jely do psího útulku a daly jsme tam pejskům různé dobroty a granule. Celé odpoledne jsme se celá rodina koukali na pohádky a navečer jsme se šli projít s naším pejskem.

22.12.2020 – V úterý jsem ráno udělala těsto na rumové koule a nechala ho odstát v lednici. Koukla jsem se i na školu a četla jsem si. Po obědě jsem s mamkou a taťkou jela do Labyrintů Loučeň, kde jsme se sešli s mamky kamarádkou a jejím malým synem. Vzala jsem s sebou i čerstvou vánočku a všem moc chutnala. Večer jsme si doma udělali takové kino.

23.12.2020 – Ve středu jsem dodělala ty rumové koule. S taťkou jsme jeli k babičce a dali jsme jim dárky k Vánocům. Mamka udělala bramborový salát a připravila věci na Vánoce. Na večer jsme jeli i s kamarádkou do Mladé Boleslavi, abychom se podívali ,jak to tam mají osvícené. Večer jsme ozdobili celá rodina stromeček.

24.12.2020 – Na Štědrý den jsme se moc těšila. Celé dopoledne jsme se koukali na pohádky a k obědu jsme jako každý rok měli hrachovou polévku s krutony. Asi ve tři jsme šli s babičkou, tetou, strejdou a bratranci na hřbitov zapálit svíčky. Večeřet jsme šli v půl šesté a ke stromečku v šest. Na sedmou přišla babička atd. a užívali jsme si večera a ukazovali si dárky. Vánoce se mi moc líbily.

Klárka Tlamichová

Letošní Vánoce jsem trávila s rodinou tak jako každý rok. Adventní čas jsem si krátila rozbalováním adventního kalendáře, který mi mamka sama vyrobila. Nakupování dárků bylo letos složité, protože většina obchodů byla zavřená, ale i tak jsem nakoupila dárky pro své blízké. Některé dárky jsem i sama vyrobila.

Období před Štědrým dnem jsem trávila u táty. Perníčky, které ráda zdobím, jsme už měli upečené a nazdobené, stačilo jen ozdobit stromeček, letos jsme měli velikou jedli.

S vánočními přípravami jsem pomáhala i mamince, připravily jsme spolu bramborový salát, a s bráchou jsem ozdobila stromek. Kromě ozdob na něj dáváme i nakrájené pomeranče a citrony, které provoní byt.

Protože mám velkou rodinu, slavila jsem Vánoce hodně dlouho. Letos jsem byla na Štědrý večer u táty. Druhý den ráno jsem si rozbalila dárky i doma. Každé Vánoce na Boží hod se scházíme se širší rodinou na oběd u tety. Tyto Vánoce to ale bylo jinak, sejít jsme se bohužel nemohli, snad se uvidíme v létě. Oboje prarodiče jsem ale o Vánocích navštívit mohla.

Zbytek vánočních prázdnin jsem strávila sledováním pohádek, ale i chozením na procházky. Podnikli jsme i pár výletů do přírody, dokonce jsem se podívala i na hory.

Poslední den v roce jsme oslavili zimní procházkou kolem Benátek. Byl zrovna moc pěkný den, svítilo sluníčko a počasí bylo skoro jako na jaře. O půlnoci jsme sledovali ohňostroj ze střechy našeho domu.

Měla jsem štěstí že já i všichni okolo mě strávili tyto Vánoce ve zdraví a pohodě.

Róza Houdková 8.B

23.12. Ráno jsem vstal v 9 hodin. Šel jsem ven se psem. Poté jsem šel uklízet do pokoje aby jsem ho na vánoce měl hezký.

24.12.Jelikož jsem šel spát v 3:00 hodiny ráno tak jsem vstával v 12:00. Šel jsem ven se psem a byl jsem s ním venku asi 2 hodiny jako vánoční dárek a dal jsem jí pytel pamlsků. Jeli jsme objet příbuzné a bylo asi 16:00 hodin. A šla se dělat večeře. Šli jsme se najíst. Dal jsem si řízek s bramborovou kaší. Po jídle jsem musel na jednou pro pití 🙂 když jsem přišel byly dárky pod stromečkem. Zazpívali jsme si koledy a šli jsme rozbalovat.

25-30.12. jsem si užíval dárky a vánoční pohodu.

31.12. jsme připravovali pití a jídlo na silvestr. Šel jsem ven se psem. Pak večer přišla Majda s Verčou. Na půlnoc jsme šli ven a pouštěli jsme petardy a ohňostroj. Vypily jsme rychlý špunty a šli jsme dovnitř. Pak jsme je šli vyprovodit domů.

Happy new year 2021

Dne 24.12. jsem se ráno vzbudil a ucítil jsem vůni vánočky, kterou maminka nachystala k snídani. Došlo mi, že jsou nejkrásnější svátky v roce, a to Vánoce. Šel jsem vzbudit svoje sourozence a společně jsme se šli nasnídat. Po snídani a každodenních povinnostech jsme koukali na vánoční pohádky a užívali si sváteční atmosféry.

Po obědě jsme se šli celá rodina projít a navštívit a popřát babičce s dědou hezké svátky.

Po návratu domů se začal chystat štědrovečerní stůl a maminka připravila vše potřebné na večer, takže i jablko, skořápky se svíčkami a CD s koledami. Připravovala se večeře, řízky, klobásy a kapr, nesměl chybět ani výborný bramborový salát. Pod talířem jsme měli každý šupinu a pod stolem podkovu pro štěstí.

Před večeří jsme se šli převléknout do svátečního a poté se sešla celá naše šestičlenná rodina u stolu. Tatínek pronesl přípitek, popřál nám, ať se zde sejdeme i za rok, ať příští rok zvládneme ve zdraví a nakonec jsme si vzpomněli i na všechny zesnulé.

Po večeři jsme šli se sourozenci pozorovat oblohu, jestli někde nezahlédneme Ježíška, v tom okamžiku zazvonil v obýváku zvoneček a pod stromečkem se objevily dárky. Měli jsme z nich velikou radost.

Po rozdání dárků jsme šli rozkrojit jablko, kde byla krásná hvězda, takže zdraví nás neopustí a svíčky se skořápkami se též nerozešly.

Byly to krásné svátky plné klidu a sledování pohádek s rodinou.

Toník Mička 7.B

Letošní Vánoce začaly a my se postupně začali připravovat na ten den, na který se určitě spousta dětí těší celý rok – na Štědrý den. Tento rok připadl na čtvrtý den v týdnu, neboli na čtvrtek. Celé předchozí tři dny jsme strávili s taťkou, protože mamka musela být ještě v práci. S taťkou a ségrou jsme se pokoušeli upéct cukroví, které se nám i docela povedlo, hráli jsme různé deskové hry a v pondělí jsme zdobili stromeček. Tento rok byla ségra velmi nedočkavá, proto stále přesvědčovala rodiče, aby Ježíšek přiletěl dříve než na Štědrý den. To se jí však nepovedlo, ale nakonec se přeci jenom dočkala. Čtvrteční ráno začalo a mamka s taťkou už dávno byli v kuchyni a připravovali například bramborový salát, obalovali řízky. My jim samozřejmě pomáhali a u toho koukali na pohádky. Vždy odpoledne jsme chodívali k babičce, ke které přijela i teta se sestřenicí. Tento rok jsme původně k babičce jít nechtěli vzhledem k pandemii, ale vyřešili jsme to provedením testů, které byly negativní, a tak jsme se všichni mohli sejít bezpečně. Společně jsme tam strávili asi 2 hodiny, mezitím jsme si rozdali dárky a samozřejmě snědli všechno, co babička připravila. Teta pak odjela a my se vydali domů. Se ségrou jsme šly ještě vyvenčit našeho pejska a mamka s taťkou dopřipravili večeři. Poté jsme se všichni odebrali do pokojíčku a čekali, než i k nám zavítá Ježíšek. Hned jak jsme uslyšeli zvoneček, jsme se doslova rozběhly ke stromečku, pod kterým už na nás čekaly dárečky. Všem se moc líbilo všechno ,co dostali, a pak jsme skoukli ještě pár pohádek a šli po dlouhém dni spát.

Letošní Vánoce se mi velmi líbily, přestože já osobně Vánoce moc v oblibě nemám, tak tyhle byly opravdu hezké.

Nela Kocourková 8.B

V pondělí 21.12. nám začaly vánoční prázdniny. Naplánovala jsem si spoustu věcí, takže jsem začala s prací hned po snídani. Nejdříve jsem udělala těsto na úlky a dala ho ztuhnout do lednice, pak jsem balila dárky a pomáhala s úklidem, k večeru jsem dodělala úlky.

V úterý ráno jsem upekla placky na medovníkové kuličky, poslouchala koledy a večer jsme s mamkou vyráběly domácí vaječný koňak. Dělaly jsme ho poprvé, ale povedl se nám.

Ve středu jsme všichni společně dokončili pořádný úklid, večer táta uvařil rybí polévku a já nakrájela všechny přísady do bramborového vánočního salátu podle našeho rodinného receptu.

Ve čtvrtek ráno jsem se dívala na pohádky, kolem poledne jsem s babičkou svátečně prostřela stůl, odpoledne jsme šli na procházku a rozsvítit svíčky na hřbitov. Večer mamka smažila kapří a kuřecí řízky, pak jsme se všichni svátečně oblékli, když vyšla první hvězda, zasedli jsme ke stolu. Po večeři jsme rozkrajovali jablka a pouštěli lodičky. Poté zazvonil zvoneček a šli jsme ke stromečku, zapálili jsme prskavky a zpívali koledy. Potom přišel čas na dárky, myslím, že se Ježíšek tento rok tak trochu zbláznil. Dostala jsem spoustu krásných dárků, největší radost jsem měla z bezdrátových sluchátek. Zbytek večera jsme se dívali na pohádky.

V pátek ráno, když jsem se vzbudila, na mě čekal pod stromkem ještě jeden dárek – kuchyňský robot. Mám z něj obrovskou radost a vůbec jsem tenhle dárek nečekala. Po obědě jsme jeli s rodinou na procházku k Mordovým roklím. Zbytek dne už se nic nedělo, jen jsme si užívali klidu a pohody.

Druhý týden mi utekl jako voda, ani nevím jak. Na Silvestra jsme mazali chlebíčky a večer jsme si udělali diskotéku. Brzy přišla půlnoc a s ní nový rok, připili jsme si a šli jsme se ven dívat na ohňostroj.

Tyhle mé vánoční prázdniny byly v hodně věcech jiné než ty dřívější, protože jsme nejeli navštívit pražskou babičku a další příbuzné, které obvykle o Vánocích vídáme, ale i tak jim zůstalo vánoční kouzlo. Doufám, že každý měl Vánoce, jaké si přál…

Zuzana Havlínová 8.B

Dne 24.12 jsme si ráno otevřeli poslední okénko ve vánočním kalendáři a nastal Štědrý den. Ráno jsme s rodinou u vánočního stromečku posnídali. Celé dopoledne se neslo v klidu a my koukali na pohádky. Odpoledne jsme šli na naší každoroční procházku do nedalekého lesa. Po procházce jsme šli na hřbitov, abychom mohli zapálit svíčky našim blízkým ,kteří tu už bohužel nejsou. Mezi tím se už setmělo a my jsme jeli domů, abychom mohli začít dělat večeři. K večeři jsme měli kapra s bramborovým salátem a také naše tradiční rodinné vinné klobásy. U večeře nám svítily lodičky z ořechů a my jsme se nemohli dočkat. Po večeři zazvonil zvoneček a my jsme našli pod stromečkem spoustu dárků.

Ráno na 1. svátek vánoční jsme se hned ráno vydali za našimi babičkami a dědečky, abychom se setkali s celou rodinou. Přijeli jsme až odpoledne. Unavení jsme se usadili na pohovku a koukali na pohádky.

Celé Vánoce jsme si moc užili a těšíme se na příští rok znovu:)

Lukáš Janoušek 8.B

Ukázka z fotogalerie
Kontakt

ZŠ Benátky nad Jizerou
Pražská 135, 294 71 Benátky nad Jiz.